Răspândirea virusului COVID-19 i-a obligat pe hotelieri să impună un set de norme și măsuri care să le ofere turiștilor siguranță. Hotelurile din Turcia s-au adaptat repede la noua realitate, astfel încât oaspeții lor să se bucure de sejururi plăcute, fără a-și pune sănătatea în pericol. Grupul de hoteluri Alva Donna a luat o serie de măsuri împotriva răspândirii virusului COVID-19. Astfel, oaspeților le este măsurată temperatura înainte de a intra în hotel, pentru ca turiștilor să le fie mai ușor să respecte distanța socială, aceasta este semnalată prin indicatoare. Pentru a evita pe cât posibil contactul, check-in-ul se poate face și online. La sosirea în hoteluri, bagajele vă vor fi dezinfectate, iar apoi vă vor fi transportate în camere. Camerele sunt dezinfectante, iar textilele sunt spălate la temperaturi de 60 ºC. În cadrul acestor hoteluri aveți posibilitatea de a opta pentru servicii Ultra All Inclusive. În acest sens, bufetul a fost amenajat cu panouri de sticlă, iar mâncarea vă va fi servită de personalul hotelului. Pentru a evita aglomerația, programul de masă s-a prelungit. De asemenea, mesele au fost dispuse conform distanței recomandate. Măsuri de prevenție au fost luate și pe plajă și la piscină. Prin urmare, șezlongurile și umbrele au fost dispuse la distanță de 1,5 metri. Activitățile sportive și programele de divertisment sunt organizate în conformitate cu dispozițiile OMS. Aparatele din sălile de sport au fost așezate la distanța indicată și sunt dezinfectate după fiecare utilizare. Pentru ca turiștii să se simtă în siguranță, personalul hotelier a fost instruit în vederea respectării măsurilor de prevenție COVID-19. De asemenea, angajaților li se măsoară temperatura înainte de începerea programului, iar uniformele acestora sunt spălate la 60ºC.
Deoarece se preocupă de sănătatea oaspeților și a angajaților săi, Hotelurile Crystal au luat măsuri în ceea ce privește spațiile de cazare, piscina, spațiile de relaxare și zona de luat masa. Procedurile adoptate de aceste unități de cazare se desfășoară în conformitate cu recomandările Ministerului Sănătății Turc și ale Organizației Mondiale a Sănătății. Personalul medical al hotelului vă va monitoriza, vă va măsura temperatura, iar în caz de febră și simptome specifice veți fi transporta la spital. Staff-ul hotelului este periodic monitorizat și va purta echipament de protecție. În spațiile comune ale hotelului, la biroul de recepție, băi, piscină și plajă, se va respecta distanța socială, în acest sens fiind dispuse indicatoare. Măsuri de protecție au fost luate și la restaurantul hotelului, astfel încât, oaspeții hotelului vor avea acces la un bufet adaptat noilor condiții. Astfel, preparatele dorite vă vor fi servite de personalul hotelului, respectând distanța recomandată. De asemenea, băuturile vă vor fi servite de către personalul hotelului, dotat cu măști și viziere. Camerele sunt dezinfectate conform recomandărilor OMS, iar la dispoziția turiștilor sunt puse mănuși, măști și dezinfectanți.
Grupul Hotelier Delphin a implementat o serie de măsuri destinate a preveni răspândirea noului coronavirus. Astfel, unitățile de cazare respectă cu strictețe standardele de igienă și asigură protecție oaspeților și a angajaților săi. Prin măsurile adoptate, hotelurile Delphin își doresc să-și protejeze oaspeții și angajații de mai multe tipuri de viruși, printre care și COVID-19. Astfel, se impune igienizarea frecventă a mâinilor, știut fiind faptul că aceasta este o metodă eficientă de evitare a contaminării. Turiștilor le sunt puse la dispoziție informații și postere, pentru a le reaminti acestora protocolul privind COVID-19. Toate spațiile din cadrul hotelului sunt igienizate și dezinfectate cu produse speciale, care ucid virușii. În procesul de dezinfectare se pune accentul pe suprafețele care sunt frecvent atinse, precum: mesele, scaunele, mânerele ușilor, telefoanele, telecomenzile, butoanele lifturilor, întrerupătoarele și aparatele de aer condiționat. Pentru a limita cât mai mult riscul infectării, birourile, vestiarele și băile folosite de către personalul hotelier sunt dezinfectate zilnic. Dezinfectate regulat sunt și computerele și echipamentele din cadrul hotelurilor. Turiștii vor avea acces la centre spa și săli de fitness, acestea fiind riguros dezinfectate. Capacitatea restaurantelor a fost redusă astfel încât să se poată menține distanța socială și riscul infectării să fie cât mai mic.